ספירת ההוד

ספירת ההוד, כמו ספירת הנצח שייכת גם היא לחלק המוטבע שבנפש ולמעשה על שתיהן "עומד" מבנה האדם.
נצח = בטחון/פעיל/צד ימין/זכר, הוד = אמונה/סביל/צד שמאל/נקבה.
פנימיות הספירה מזוהה עם מידות ההודאה, ההודיה והתמימות שבנפש.

מודה אני לפניך מלך חי וקיים

יהודי שומר תורה ומצוות מתחיל את הבוקר בתפילת הודיה קצרה לבורא עולם. חז"ל מפרשים שהאמירה ביקיצה "מודה אני" הינה בסיס לכל עבודתנו במהלך היום, הודיה היא תמימות וקבלה בלב שלם שאני הולך בדרך האמת. על דרך העבודה הזאת אמרה התורה הקדושה "תמים תהיה עם ה' אלוקיך" ומפרש"י "התהלך עימו בתמימות, ותצפה לו, ולא תחקור… אלא כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות ואז תהיה עמו וחלקו".

אמירת תודה שנאמרת מתוך כפיה או "נימוס" ולא בתמימות היא חסרת ערך, מהות ה"תודה" חייבת להיות כנה ואמיתית. אנו נתקלים לא אחת באמירות מזויפות בין חברים ובין בני זוג…ואלו רק מציבות גבולות וחומות ובתוך כך משבשות מערכות יחסים בין אישיות. כל נושא התקשורת בין בני האדם קשורה לספירת ההוד, בספירה הזאת (להבדיל מהספירות בחלקים העליונים בעץ החיים שבהן אפשר להסתיר מחשבות ורגשות) אנו רואים את מעשיו של האדם בפועל, ובמידה והם אינם כנים הדבר הופך את המעשה לחסר משמעות במקרה הטוב או לפוגעני במקרה הרע. נאמר בספר איוב "אוזן מילים תבחן" (איוב יב' יא') ראשי תיבות אמת, והכוונה היא שאם נתבונן היטב נדע האם הצד השני באמת רוצה בטובתנו.

קבלת האמת של ה' יתברך זוהי התמימות הגדולה ביותר, גם אם נראה שהדבר אינו מתיישב עם השכל "הישר" שלי. אדרבה הודאה אמיתית כי אני קטן ואינני יכול לתפוס את גודל חוכמתו יתברך היא היא המפתח לגדלות אישית.

וידוי על חטאים*

וידוי על חטא הינו חלק מהמערכת החיסונית של האדם – אשר משויכת לספירת ההוד.
תפקידה העיקרי של מערכת החיסון הוא למגר פתוגנים ולייצר נוגדנים שונים. בפנימיות כשאני עושה וידוי, חרטה ותשובה מהלב, ההוד לוחם בחטאים ובמעשים המזיקים ועוזר לאדם לפנותם אל מחוץ לגוף פיזית ומנטלית. אך כאשר ההוד מופנה לכיוונים הלא נכונים הוא גורם למחלות, לנזקים ולצרות רבות. כמובא בפסוק "הודי נהפך עלי למשחית" (דניאל י' ח'). כאמור המערכת תהיה מאוזנת רק לאחר שהאדם עובר דרך המוקדים של ספירת ההוד – ההודאה, ההודיה, והתמימות. כשם שעמד בכולם הרועה החמישי משבעת הרועים אהרון הכהן. מעבר לעבודת המשכן שעשה אהרון בתמימות וביושר גמור. לאחר מיתת 2 בניו של אהרון בידי ה', נדב ואביהוא, נאמר בתורה "וידום אהרון". הוא הודה בשתיקתו וקיבל את הדין בתמימות ובכך זכה למידת ההוד.

*הוידוי צריך להיאמר בפה כלפי ה' יתברך או כלפי צדיק אמת כפי שמובא בליקוטי מוהר"ן, תורה ד'.

 

כתיבה: אמיר לוי, נטורופת והרבליסט קליני – מנהל המרכז לרפואה טבעית – www.medicalherbs.co.il

נגישות
עגלת קניות0
אין מוצרים בסל
המשך לקנות
0

הטופס נשלח בהצלחה!